We are ready to

rewrite the future

Rewrite the future. Sounds like a paradox. 

Why should the future,
which has yet to happen,
be re-written?

The Vision of INNOVATEC is precisely this, to give the future a different shape to live it as protagonists of Clean Technology. We want to free the common perspective from the perception of a destiny that seems already sealed, in order to orient it towards an alternative model, sustainable and respectful of future generations.

In fact, we propose ourselves as a key player in the sector, ready to drive it towards “conscious, innovative and responsible sustainability” and to direct the market towards a new model of sustainable development, to help communities become zero impact by providing innovative, concrete and timely solutions to environmental problems.

OUR VISION

Being effective
and able to look
to the future

In order to give substance to this vision, the Group’s mission is to gradually achieve far-reaching objectives that can be achieved thanks to the characteristics that distinguish us:

 

  • firstly, a broad diversification of services, while respecting a deep intrinsic coherence;

 

  • secondly, the integration of the two, which work together like gears in a single mechanism and which allow us to provide our stakeholders with extensive and comprehensive advice, making the Innovatec Group unique in Europe in terms of its effectiveness and ability to look to the future.
Our goal is to leave
something that has
a positive impact on
our society.

Pietro Colucci

Within all this, our values live:

resilience, experience, innovation and above all transparency.

  • resilience, which allows us to adapt quickly to the variability of the times in which we live;

 

  • experience, accumulated over 60 years of commitment of the entrepreneurial family in the field of environmental sustainability;

 

  • innovation, which is for us the fundamental compass to trace the road that leads to our ambitious goals;

 

  • and above all transparency, an essential value that characterises our communication strategies and our way of communicating with investors.

Siamo pronti a

RISCRIVERE

IL FUTURO

Riscrivere il futuro. Sembra un paradosso.

Perché mai il futuro,
che deve ancora accadere,
dovrebbe essere ri-scritto?

La Vision di INNOVATEC è proprio questa, dare al futuro una forma diversa per viverlo da protagonisti della Clean Technology. Vogliamo liberare la prospettiva comune dalla percezione di un destino che sembra già segnato, per orientarla verso un modello alternativo,  sostenibile e rispettoso delle generazioni future.

Ci proponiamo infatti come key player del settore, pronti a trainarlo verso una «sosteniblità consapevole, innovativa e responsabile» e a orientare il mercato verso un nuovo modello di sviluppo sostenibile, per aiutare le comunità a diventare a impatto zero fornendo soluzioni innovative, concrete e tempestive ai problemi ambientali.

la nostra MISSION

Essere efficaci
e capaci di guardare
al futuro

Per dare corpo a questa vision, la mission del Gruppo è di realizzare gradualmente obiettivi di ampio respiro, raggiungibili grazie alle caratteristiche che ci contraddistinguono:

• in primo luogo una vasta diversificazione dei servizi, nel rispetto di una profonda coerenza intrinseca;

• in seconda battuta l’integrazione di essi, che funzionano insieme come ingranaggi di un unico meccanismo e che ci consentono di fornire ai nostri interlocutori una consulenza estesa e completa, rendendo il Gruppo Innovatec una realtà unica in Europa per efficacia di intervento e capacità di guardare al futuro.

Il nostro obiettivo
è di lasciare qualcosa
che sopravviva nel tempo
e che abbia un impatto positivo
sulla nostra società

Pietro Colucci

Dentro a tutto questo, vivono i nostri valori:

resilienza, esperienza, innovazione
e soprattutto trasparenza.

• La resilienza, che ci permette di adattarci rapidamente alla variabilità del tempo in cui viviamo;

• l’esperienza, quella accumulata nei 40 anni di impegno della famiglia Colucci nel campo della sostenibilità ambientale;  

• l’innovazione, che è per noi la bussola fondamentale per tracciare la strada che porta ai nostri ambiziosi obiettivi;  

• e soprattutto la trasparenza, un valore irrinunciabile che caratterizza le nostre strategie di comunicazione e il nostro modo di dialogare con gli investitori.